Principle of justice in the classroom and moral responsibility of teachers from the learning styles

Authors

  • Mónica Bibiana González-Calixto Universidad del Tolima
  • Nubia Isolina Patarroyo-Durán Universidad El Bosque
  • Carlos Guillermo Carreño-Bodensiek Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia,

DOI:

https://doi.org/10.19053/20278306.v7.n2.2017.4497

Keywords:

learning methods, engineering, responsibility, justice.

Abstract

This article presents the results of a research on learning styles of freshmen engineering students at the University of El Bosque (UNIBOSQUE) and the Pedagogical and Technological University of Colombia (UPTC), to whom the test of Kolb was applied, with stratified sampling. Given the diversity of learning styles found in the students, it is proposed that teachers must be aware of the principle of justice in the classroom and moral responsibility to ensure the design and implementation of courses that provide fair conditions and adequate environments to all students.

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Author Biographies

Mónica Bibiana González-Calixto, Universidad del Tolima

Nacida en Medellín, Administradora Industrial y especialista en finanzas de la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia. Magister en Administración del Instituto Tecnológico de Estudios Superiores de Monterrey Mexico. Docente Ocasional tiempo completo UPTC 2003 a 2014. Profesora de Planta Universidad del Tolima IDEAD 2014 actual.

Experiencia en el sector financiero y asesoría de empresas

Nubia Isolina Patarroyo-Durán, Universidad El Bosque

Ingeniera Industrial, Magíster en Ingeniería Industrial

Carlos Guillermo Carreño-Bodensiek, Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia,

Ingeniero Electromecánico, Doctor en Ciencias de la Metalurgia y la Minería

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Published

2017-02-15

How to Cite

González-Calixto, M. B., Patarroyo-Durán, N. I., & Carreño-Bodensiek, C. G. (2017). Principle of justice in the classroom and moral responsibility of teachers from the learning styles. Revista De Investigación, Desarrollo E Innovación, 7(2), 241–253. https://doi.org/10.19053/20278306.v7.n2.2017.4497

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