Oral Interaction in 9th Graders at Instituto Tecnico Agropecuario in Guavata, Santander

Authors

  • Carmen Matilde Hernández Castellar Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia

DOI:

https://doi.org/10.19053/2011835X.1922

Abstract

Abstract
This small scale research Project aims at exploring, understanding and analyzing how ninth grade students interact orally and the different aspects that can affect it, among them gender at a public school in Guavatá
Santander. Activities such as discussions, some exercises in English and translations in English were carried out with these students and allowed them to interact with one another and develop some special behaviors.
Data was collected through audiotapes, teacher journals and formats among others. The analysis of the data showed that interactional patterns depend on gender, the role of the teacher and the role of the students.

Key words: oral interaction, teacher’s role, students’ role.

Resumen
Este proyecto a menor escala pretende explorar, entender, y analizar cómo interactúan oralmente los estudiantes de novena grado y los diferentes aspectos que pueden afectarle, entre ellos género en un
colegio público en Guavatá Santander. Actividades como discusiones, algunos ejercicios y traducciones en inglés  se llevaron a cabo con ellos y les permitieron interactuar entre ellos mismos y desarrollar
algunos comportamientos especiales. Los datos fueron recogidos a través de grabaciones, el diario de campo del profesor y formatos entre otros. El análisis de la información recogida mostró que las pautas
interacciónales dependen del género, del papel del profesor y del papel de los estudiantes.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Carmen Matilde Hernández Castellar, Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia

Administrativo Profesional

Oficina Educación Virtual

Published

2013-05-29

How to Cite

Hernández Castellar, C. M. (2013). Oral Interaction in 9th Graders at Instituto Tecnico Agropecuario in Guavata, Santander. Enletawa Journal, (4 Jan). https://doi.org/10.19053/2011835X.1922

Issue

Section

Research Reports

Metrics