Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home journal
Archives
Current
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Ethical norms
Evaluation by reviewers
Statistics
General statistics
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 18 No. 27 (2016): Argelia Mercedes Laya López
Vol. 18 No. 27 (2016): Argelia Mercedes Laya López
Published:
2016-07-30
EDITORIAL
Carta a los Lectores
Manuel Álvaro Dueñas
7-9
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
ARTICULOS
Teacher Argelia Mercedes Laya López. Contributions to the Afrodescendant venezuelan imaginary (1926 - 1997)
Jose Pascual Mora García
13-34
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Afrocolombian Ethno- education: Concepts, obstacles, patriarchy and sexism, Apropos of the 20th anniversary of the General Law of Education 115 of 1994
Yeison Arcadio Meneses Copete
35-66
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Women teachers training and life histories in Equatorial Guinea. A prospective study towards 2020
Diana Elvira Soto Arango, María Teresa Avoro Nguema, Adiela Ruiz Cabezas, Antonio Medina Rivilla
67-94
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Training afrodescendant women teachers. Condition and teaching profession in the inconfidentes region
Jose Rubens Lima Jardilino, Margareth Diniz
95-114
PDF (Português (Brasil))
HTML (Español (España))
Ethno-education in rural communities: School San José de Ure, in Córdoba, Colombia. A case study
Rubby Cecilia Castro Puche, María Alejandra Taborda Caro, María Yovadis Londoño Agudelo
115-138
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
African descent women teachers in the Caribbean region of colombia: A case study
Piedad Cristina Martinez Carazo, Diana Elvira Lago De Vergara, Armando Buelvas Martínez
139-166
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Teaching experience and multicultural voice: Steps and words in the life history of an afrodescendant teacher
Lilia Cañón Flórez, Myriam Esperanza Monroy González, Javier Ricardo Salcedo Casallas
167-190
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
"Nicolasa Gómez, the teacher. A biographical sketch"
Francisco Justo Pérez van-Leenden
191-208
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Nicolasa Gotay Norales (1973…) A story of revisibilization of the garifuna culture
Danilo Lopez Perez, Walda Paola Flores Luin
209-222
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Nelda Graciela Arzú Ramírez (1964…) A garifuna teacher identified with her people and her culture
Oscar Hugo López Rivas, Humberto Rodríguez
223-242
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Utawilaya rural school: A liberating Education in Puno - Peru 1902
David Ruelas Vargas
243-262
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Gender and construction of scientific knowledge
Ana Guil Bozal
263-288
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
DOCUMENTOS
Documentos
Luciana McNamara
389-309
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
RESEÑA DE LIBROS Y REVISTAS
Reseña de Libros y Revistas
Reseñas de Libros y Revistas RLR
311-320
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
RESEÑA DE EVENTOS
Reseñas de eventos, Reviews of events, Resenhas de eventos
Reseñas de eventos
321-330
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
INFORMACIÓN Y NORMAS PARA AUTORES
Información y Normas para Autores
Revista Historia de la Educación Latinoamericana
333-350
PDF (Español (España))
Make a Submission
Make a Submission
About this Journal
Focus and Scope
Peer Review Process
Publication Frequency
Open Access Policy
Code of Ethics
Intellectual Property
Of the Editorial / Scientific Committees
Sponsors
Help Sources
Journal History
Ethical norms
Evaluations by peers
Indexed in
Databases
Verified in
Keywords
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Google Scholar Profile