SAUL TABORDA: DISCUSSION ON THE CRISIS, THE BEAUTY AND THE REFORMISM (1885-1944)
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1605Keywords:
Journal of Latin American Education History, Saúl Taborda, community, aestheticsAbstract
This article is a result from a research project about “Sentimental education: school aesthetics during the 1900-1950 in Argentina” founded by Agencia Nacional para la Ciencia y la Tecnología (ANPCyT) and it was developed in three argentinian universities (Buenos Aires, La Plata and Rosario). The main purpose is to analyze pedagogical thought of Saúl Taborda, who was an active intellectual from university reformism movement -widely aknowledged in Latin America- and who developed renewal challenges in schools. Three dimensions will be crucial in order to sumarize Taborda´s ideas: a proposal about comunalism, an emancipatory point of view about young people in school organization and aesthetics as a central formative dimension.JEL Classification
ArrayDownloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2012-05-25
How to Cite
Southwell, M., & Arata, N. (2012). SAUL TABORDA: DISCUSSION ON THE CRISIS, THE BEAUTY AND THE REFORMISM (1885-1944). Revista Historia De La Educación Latinoamericana, 13(17). https://doi.org/10.19053/01227238.1605
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).