Dispositivos reductores de velocidad vehicular: Hacia el desarrollo de nuevos diseños

Main Article Content

Autores

Fredy Alberto Guío Burgo

Abstract

Expone  el  resultado  de  varias  pruebas  de  campo realizadas a dos dispositivos reductores de velocidad vehicular,  basados  en  la  generación  de  ilusiones  o efectos ópticos, que inducen al conductor a disminuir la velocidad de marcha, se evaluó el desempeño de los diseños mediante estudios de velocidad de punto del  tipo  antes  y  después, mediante  pruebas  de
hipótesis  estadísticas  que  demostraron  que  la reducción obtenida fue significativa para la mayoría de  los  usuarios, excepto  algunas  categorías  de vehículos. Los resultados obtenidos son alentadores, se espera que en próximos estudios se logren definir las  características óptimas de un diseño que pueda ser  implementado en las carreteras colombianas.

Article Details

Licence

The journal authorizes the total or partial reproduction of the published article, as long as the source, including the name of the Journal, author(s), year, volume, issue, and pages are cited.

The ideas and assertions expressed by the authors are their solely responsibility and do not represent the views and opinions of the Journal or its editors.

All articles included in the Revista Facultad de Ingeniería are published under the Creative Commons (BY) license.

Authors must complete, sign, and submit the Review and Publication Authorization Form of the manuscript provided by the Journal; this form should contain all the originality and copyright information of the manuscript.

The authors  keep copyright, however, once the work in the Journal has been published, the authors must always allude to it.

The Journal allows and invites authors to publish their work in repositories or on their website after the presentation of the number in which the work is published with the aim of generating greater dissemination of the work.

Downloads

Download data is not yet available.