Editorial

Main Article Content

Autores

Revista Facultad de Ingeniería

Abstract

En  las  carreras  técnicas  existe  un  gran  porcentaje  de
tiempo dedicado al desarrollo de actividades  lógicas y
matemáticas, y se da por establecido que la facilidad de
redacción y de expresión es adquirida por  los mismos
estudiantes  a  través  de  experiencias  en  las  diferentes
materias  y mediante  cursos muy  rápidos.  Todo  esto
alrededor de la idea de que hay mucho por aprender y,
en algunos casos, de que la forma de presentación del
conocimiento no es tan valiosa como su fondo mismo.
El  resultado muestra grandes  avances en  la  formación
de, por ejemplo, ingenieros que conocen muy bien su
área, pero que pueden  tener deficiencias e inseguridades
al dar a conocer su pensamiento a  los demás. El problema
es que en estas áreas, como en muchas otras, la forma es
tan importante como el fondo.

Article Details

Licence

The journal authorizes the total or partial reproduction of the published article, as long as the source, including the name of the Journal, author(s), year, volume, issue, and pages are cited.

The ideas and assertions expressed by the authors are their solely responsibility and do not represent the views and opinions of the Journal or its editors.

All articles included in the Revista Facultad de Ingeniería are published under the Creative Commons (BY) license.

Authors must complete, sign, and submit the Review and Publication Authorization Form of the manuscript provided by the Journal; this form should contain all the originality and copyright information of the manuscript.

The authors  keep copyright, however, once the work in the Journal has been published, the authors must always allude to it.

The Journal allows and invites authors to publish their work in repositories or on their website after the presentation of the number in which the work is published with the aim of generating greater dissemination of the work.

Downloads

Download data is not yet available.