Approaches to school management: an approximation from the latin american perspective
Abstract
The Management itself is the set of integrated actions for achieving of a purpose to a certain period. In this sense, it is the main action of management, being an intermediate link between the planning and the specific objectives which are achieved. In general, the administration of educational institutions will be the following among others actions: administrative, managerial, personnel policy, financial (budget), planning etc.
Keywords
School Management, Organizations, Leadership, Education, Efficiency, Effectiveness
References
Cassasus, J (2000), Descentralización de la gestión a las escuelas y calidad de educación. Revista Tecnológica Educativa No. 1-2. Santiago Espelleta, J., Furlan, A. (1992), La Gestión Pedagógica de la Escuela. OREALC-UNESCO. Santiago de Chile.
Figueroa, C. (2009), Administración y Gestión Efectiva en la Unidad Escolar.
Universidad de Playa Ancha, Valparaíso.
Editorial La Muralla, Madrid, España
Ivancevich, J. (1997), Behavior and Management. Londres, UK. Editorial McGraw Hill.
Kotter, J. (1995), El líder del cambio. Recuperado de: http:// www.ccee. edu.uy Schemelkes, S. (2009). Los valores de la educación en el nuevo milenio.
Recuperado de: http:/www.slideshare.net.
Sander, B. (1996). Nuevas tendencias en la gestión educativa. Recuperado de: http://www.redes.colombiaaprende.edu.co Villarreal, E. (2009). La efectividad de la Gestión Escolar. Revista Iberoamericana de Educación. ISSN: 1681. 3-5.