Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education.

Abstract

From the concept of juridical field as a discursive field, the author makes questions to teachers role in the process of teaching leaming in law; explains three levels of relations between law and language to be developed and studied by the professors in lawyers education:

Language as a way to "build" the individual and law language as a way to make a citizen.

Skills and dexterities of lawyers with the language.

Law language and social reality. Specific links.

Keywords

Language and right, discourse, Improvement of the teaching, Citizenship

PDF (Español)

Author Biography

Beatriz

Professor Pontificia Universidad Javeriana, Cali, Law School.


References

  • BOURDIEU, Pierre, 1986 "La force du droit: élements pour une sociologie du champ juridique", en: Actes de la recherche en sciences sociales, No. 64, París.
  • CAPELLA, Juan Ramón, 1998, El aprendizaje del aprendizaje, Madrid, Editorial Trotta, 2ª.
  • , Elementos de análisis jurídico, Madrid,
  • Editorial Trotta.
  • CARRIO, Genaró, 1968, Sobre los límites del lenguaje normativo, Buenos Aires, Editorial Astrea.
  • GARCÍA VILLEGAS, Mauricio, 1993, La eficacia simbólica del derecho, Bogotá, Ediciones Uniandes.
  • GÓMEZ, Adolfo León y otros, 1998, Argumentación, actos lingüísticos y lógica jurídica, Cali, Universidad del Valle.
  • PALACIO, Germán, 1997, "Resolución alternativa de conflictos, ¿La nueva cara de la política judicial?", en: Conflicto y Contexto, Bogotá, TM Editores, Instituto Ser de Investigación, Colciencias.
  • SILVA, Fernando, 1998, Investigación sobre educación legal en Colombia.
  • SILVA, Marcel y otros, 1996, La enseñanza del derecho laboral hoy, retos y perspectivas, Bogotá, Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Derecho, Ciencias Políticas y Sociales.
  • WITKER, Jorge, 1975, La enseñanza del derecho, México, Editora Nacional.

Downloads

Download data is not yet available.