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Educational reforms, a conflict public policies.

Abstract

The objective of the article is to analyze the influence of educational reforms at a global level and their impact on public policies. An analytical-descriptive methodology based on documentary sources, review of books and articles in recognized databases and reports of international organizations on education in Latin America is used. It can be inferred that, during the last thirty years, state public policies significantly intervene in the educational field, ensuring adequate quality, expanding coverage, research, however, these are influenced by multilateral organizations, through underlying conditioning of the need of use of exogenous financial credits, a reality that leads to the progressive sacrifice of the real meaning and identity of education.

Keywords

Education reforms, Public policies, Quality, Education, Equality

PDF (Español)

Author Biography

Deisy Carolina Rueda

Magíster en  Educación, Especialista en  Gerencia educacional. Licenciada en Filosofía. Docente de la Fa- cultad de Estudios a Distancia, Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Integrante grupo de investigación GIGAS Email: nahikari50@hotmail.com ; deisy.rueda@uptc.edu.co

Bethy Edith Moreno Farías

Magíster. Gestión de la Informática Educativa. Magíster en Docencia de la Química. Especialista en Informática Educativa. Especialista en Evaluación Educativa. Licenciada en Química y Biología. Docente de la Facultad de Estudios a Distancia, Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia. Integrante grupo de investigación GIGAS Email: bethy.moreno@gmail.com ; bemowil@gmail.com ; bethy.moreno@uptc.edu.co

Raúl Humberto Bautista Pérez

Magíster Dirección y Administración de Empresas. Especialista en Gerencia de Proyectos. Administrador de Empresas. Docente de la Facultad de Estudios a Distancia. Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia. Integrante grupo de investigación GIGAS. Email: rahuba28@gmail.com ; raul.bautista@uptc.edu.co


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