El maestro en formación y la práctica de actividad física: una perspectiva integral
Abstract
Of reflection and description, this article aims to give a new meaning the practice of physical education from an inclusive perspective for teacher training; where this is actually participate in physical activities that teach in the classroom, creating a culture of learning from their own knowledge. Within the theoretical considera- tions, arose the review of different authors related to the topic of work as well as a descriptive methodology - interpretation that allowed the structured analysis of the information collected in the work of field. As important finding, refers to the indispensable need to relate theoretical knowledge concerning physical education with the daily lives of teachers in training for the degree course in basic education (LËB), and the practice of physical activity aiming to create the culture of ethics and professional authority.
Keywords
Practices, Physical Activity, Culture of Ethic, Inclusive
References
Barcenilla Martín, D. (2014). El uso de la música en sesiones de educación física en primaria. Valladolid : Uva Palencia.
Centro para el control y la Prevención de Enfermedades CDC. (15 de mayo de 2015). Peso Saludable. Obtenido de Peso Saludable: https://www.cdc.gov/healthyweight/spanish/assessing/bmi/index.html
Delval, J. (2000). Los fines de le educación. Madrid: Siglo Veintiuno Editores. GeoSalud . (21 de mayo de 2017). Riesgos para la salud del sobrepeso y la obesidad . Obtenido de Riesgos para la salud del sobrepeso y la obesidad: https:/medlineplus.gov/spanish/ency/patientinstructions/000348.htm
Hernández, R., Fernandez, C., & Batista Lucio, P. (2007). Metodología de la inves- tigación. México D.F.: Mc Graw-Hill.
Hoy.Es. (19 de octubre de 2016). Salud para todos. Obtenido de Salud para todos: http://blogs.hoy.es/salud-para-todos/tag/formula-de-karvonen/
NewFeel. (16 de octubre de 2015). Newfeel. Obtenido de Newfeel: https://www. newfeel.es/consejos/que-es-la-frecuencia-cardiaca-maxima-fcm-a_13100
OMS. (2010). Recomendaciones mundiales sobre la actividad física para la salud. Ginebra: OMS.
Ramírez, W., Vinaccia, S., & Ramón Suárez, G. (2004). El impacto de la educación física y el deporte sobre la salud, la cognición, la socialización y el rendimiento académico: una revisión teórica. Revista de Estudios Sociales, 67-75.
Spencer, H. (1983). Ensayos sobre pedagogía. Madrid: Akal.
Torres Solís, J. A. (2007). Didáctica de la clase de educación física. Ciudad de México: Trillas.
Varela, M. T., Duarte, C., & Salazar, I. C. (2011). Actividad física y sedentarismo en jóvenes universitarios de Colombia: prácticas, motivos y recursos para realizar- las. Colombia Médica, 269.
Vázquez Gómez, B. (1990). La educación física en el educción básica. México D.F.: Gymnos.