Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Didáctica de la tecnología e informática para la educación básica a través de proyectos

Abstract

This article pretends to describe the work the area of fundamentals and Didactics of Technology and Informatics on Basic Education training, the methodology is car- ried out by means of projects, taking into account the theoretical references which support the area based on curricular structure the didactics and the environments for its development. The students identify problems that can be susceptible of the development of a project taking into account the steps of a technological process.

The articulation of theory and practice is obtained as a result during the develop- ment of the technology fair which has generated positive changes in concept and development of the area, as fundamental basis on thought processes, so that its importance is analyzed in educative institutions, by answering the different contexts and necessities.

Keywords

Education in technology, Technology Projects, Didactics and Skills

PDF (Español)

References

Maestre Gómez, Ulises; Fuentes González, Homero; Álvarez Valiente, Ilsa (2003). Didáctica como ciencia: Una necesidad de la educación Superior en nuestros tiempos. Revista Praxis Educativa. Recuperado de: http://www.redalyc.org/ pdf/1531/153126089003.pdf

Ministerio de Educación Nacional. Ley 115 de febrero 8 de 1994. Recuperado de: http://www.mineducacion.gov.co/1621/articles-85906_archivo_pdf.pdf

Ministerio de Educación Nacional. Resolución 2343 de junio 5 de 1996. Recupe- rado de: http://e-learning.cecar.edu.co/RecursosExternos/UnidadIIProyTecno/ Resolucion_2343_DE_Junio_5_DE_1996.pdf

Ministerio de Educación Nacional, República de Colombia. (2008). Orientaciones Generales para la Educación en Tecnología. Recuperado de: http://www.mine- ducacion.gov.co/1621/articles-160915_archivo_pdf.pdf

Perilla Ruiz, Lucila; Rodríguez Páez, Elsa. (2010). Proyectos de Aula: Una Estrategia Didáctica hacia el desarrollo de Competencias Investigativas. Revista Episteme. Ciencia, Investigación, Epistemología, Paradigma. Recuperado de: http://revis- tas.usantotomas.edu.co/index.php/episteme/article/viewFile/2019/2124

Soto, A. (2008), Educación en Tecnología. Un reto y una exigencia Social. Bogotá, Colombia. Magisterio.

Tobón, S. (2006). Las competencias en la educación superior. Políticas de calidad. Bogotá: ECOE.

Downloads

Download data is not yet available.