Aportes de la práctica pedagógica investigativa de profundización a la formación de los futuros licenciados
Abstract
This review article has as main objective to disseminate the results of the information consolidated in the different processes of Pedagogic Practice suitable Investigative Deepening in the second half of the year 2017 of the LEB. You can see statisti- cal data that make mention of the academic development and training program that showed students the tenth semester. The methodology of action was merely descriptive-interpretative development from a mixed approach, where supported by the techniques of gathering information and critical analysis-reflective of the collected documents, allowed the analysis of the results obtained in a systematic and coherent. As a conclusion, it was attributed to the importance of collecting and organizing this information periodically in order to establish the general database of the academic program.
Keywords
Investigative pedagogical practice of deepening, , teachers in training, products, information, CREAD
References
Arias Gaviria, J. (2017). Problemas y retos de la educación rural en Colombia.
Educación y Calidad, 53-62.
Castillo Gutiérrez, M. C., & Carvajal Medina, R. d. (2018). Aportes de Práctica Pe- dagógica Investigativa de Profundización a la formación de los futuros licenciados en educación básica de la FESAD. Gaceta Rastros y Rostros del Saber, 28 - 45.
Gimeno, S. (2002). El currículo: una reflexión sobre la práctica. Madrid: Morata. Lanza, C. L. (2007). Nucleo de Práctica. Departamento de Psicopedagogía, 30-44. Méndez, A. (2003). Formación de educadores y educación rural: reflexiones y
propuestas desde una reconceptualización de la educación básica. Revista Digital
eRural. Educación, cultura y desarrollo rural, 10 - 23.
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia (2009). Proyecto Académico Educativo.
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia. (2015). Resolución 037 de 2015.