Exploration Of Teachers’ Perceptions Regarding The Relation Of Culture And Language
Abstract
El presente documento presenta algunas interpretaciones de la información de una entrevista semi estructurada aplicada a cinco
docentes de lenguaje extranjero (Inglés) como una exploración inicial sobre aspectos culturales dentro de la práctica docente. El objetivo de la entrevista era recolectar información acerca del manejo de la cultura
en la enseñanza e identificar las percepciones que los docentes tienen acerca del tema. Al final, es imperativo decir que los entrevistados
mencionan la importancia de trabajar niveles interculturales en la práctica docente, como consecuencia, parte de nuestras acciones
como docentes debe ser ayudar a los estudiantes a ser culturalmente competentes.
Palabras clave: Cultura, Cultura en la enseñanza del lenguaje y Práctica Social de la Enseñanza.
Abstract
The present document presents some interpretations made from raw data obtained through a semi structured interview applied
to five EFL teachers as an initial inquiry interest about cultural aspects within teaching practices. The interview aim was to gather information about addressing culture within the teaching practice and to identify perceptions teachers have about this issue. At the end, it is imperative to say that the respondents agree that it is very important to address cultural aspects in the current teaching practice, hence, part of our
actions in teaching must be to help studentsto be culturally aware and competent.
Key words: Culture, Culture in Language Teaching and Social Teaching Practice.
Author Biography
Sandra Patricia Quintana Soler
Administrativo Profesional
Oficina Educación Virtual