Local and Foreign Cultures, A great integration to Bring Critical Pedagogy Praxis Into the Classroom

Authors

  • Blanca Bernarda Arias Coronado Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia

DOI:

https://doi.org/10.19053/2011835X.2582

Abstract

Este artículo es una discusión teórica acerca de cómo la cultura local y extranjera toma parte en un aprendizaje crítico. Al comienzo doy a conocer una revisión teórica acerca de la historia de la filosofía crítica, luego presento la revisión de algunos estudios para ver los
diferentes campos de aplicación de la pedagogía critica. En seguida, presento algunas ideas acerca de cómo la cultura local y extranjera facilitan el aprendizaje del inglés y el desarrollo de la conciencia social. Al final discuto algunas implicaciones y características de los materiales dentro del marco de la pedagogía crítica. 

Palabras clave: Pedagogía crítica, cultura local, cultura extranjera, proceso de aprendizaje, materiales, estudiantes, profesores. 

Abstract
This article is a theoretical discussion about how local and foreign cultures take part in a critical learning process. At the beginning I
show a theoretical review of critical pedagogy history. After, I present a revision of some research studies to see the different fields of critical pedagogy application. Then, I provide some ideas about how local and
foreign cultures facilitate the English learning and social consciousness development. At the end, I present a discussion about materials implications and characteristics inside the framework of the critical pedagogy praxis 


Key words: Critical pedagogy, local culture, foreign culture, learning process, teaching materials, students, teachers.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Blanca Bernarda Arias Coronado, Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia

Administrativo Profesional

Oficina Educación Virtual

Published

2014-06-13

How to Cite

Coronado, B. B. A. (2014). Local and Foreign Cultures, A great integration to Bring Critical Pedagogy Praxis Into the Classroom. Enletawa Journal, (5). https://doi.org/10.19053/2011835X.2582

Issue

Section

Reflective Papers

Metrics