Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Dialogue Journals: A Pedagogical Strategy to Analyze Students‘ English Writing Development

Abstract

Abstract
This paper reports on the findings of a small - scale research project carried out in a
public school in Tunja, Boyacá, Colombia. It aims at analyzing how students’ English
writing was developed through dialogue journals. Data collection instruments
included students’ journals, interviews and teachers´ observation formats. Findings
revealed that students developed English writing by following models and using code
switching as a communicative strategy. 


Key words: Dialogue journals, writing, strategies

Resumen
Este documento reporta los resultados de un proyecto de investigación a menor
escala, llevado a cabo en un colegio público en Tunja, Boyacá, Colombia. Los
instrumentos que se utilizaron para recolectar información incluyeron diarios de
los estudiantes, una entrevista y formatos de observación. Los resultados mostraron
que la escritura en inglés de los estudiantes se desarrolló a través de seguir modelos y
utilizar el cambio de código como estrategia comunicativa.

Palabras clave: Diarios de dialogo, escritura, estrategias 

PDF (Español)

Author Biography

Bertha Ramos Holguín

Administrativo Profesional

Oficina Educación Virtual

Downloads

Download data is not yet available.