EDUCATION FOR CITIZENS OF THE WORLD WITH AFRICAN DESCENDANT IDENTITY: CASE EDUCATIONAL INSTITUTION ANTONIA SANTOS, CARTAGENA DE INDIAS, COLOMBIA
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1617Keywords:
Journal of Latin American Education History, ethnical education, afro-descendants, institutional educational projects (PEI), curriculum, identity, intercultural, exclusion, slavery, inclusion.Abstract
Colombia, a pluriethnic and multicultural nation, takes on ethnical education as a challenge and bets to autonomy, equity, and pertinence. The intercultural education constitutes a fundamental approach to build the peace and civic coexistence.From this standpoint, the research group RUECA from the Universidad de Cartagena (University of Cartagena) – Colombia, is committed with proposals for the curriculum which makes possible an intercultural education, with an afro-descendant identity for the citizens of the world, did a qualitative research with an ethnography approach.Data was gathered by means of observation, interviews, pedagogical approaches in the PEI and scholar papers, these showed a lacking in universal pedagogical thinking comprehension and in the symbology in family and community like an interpretative and reproductive reference of a culture.
Downloads
Download data is not yet available.

Downloads
Published
2013-02-20
Metrics
Views/Downloads
-
Abstract978
-
PDF (Español)224
-
PDF Ingles (Español)248
How to Cite
Lago de Zota, A, Lago de Fernández, C, & Lago de Vergara, D. (2013). EDUCATION FOR CITIZENS OF THE WORLD WITH AFRICAN DESCENDANT IDENTITY: CASE EDUCATIONAL INSTITUTION ANTONIA SANTOS, CARTAGENA DE INDIAS, COLOMBIA. Revista Historia de la Educación Latinoamericana, 14(18). https://doi.org/10.19053/01227238.1617
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).