EDUCATIONAL FIELD UNDER PERONISM 1946-1955
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1618Keywords:
Journal of Latin American Education History, teachers, school, peronism, propaganda, vs. peronism, educational politics.Abstract
This paperwork studies the emergency impact during Peron’s regime in education life. It shows that schools were object of changes and transformations in those years in which executing them was limitated by an extremely conflictive environment. This article proves that education community reacted in several ways to this new political movement. Peron made political uses from education fact that also made education very conditionated by the confict. Education place and schools were the melting pot in which Aregentinean society was aware of the whole conflict.
Downloads
Download data is not yet available.

Downloads
Published
2013-02-21
Metrics
Views/Downloads
-
Abstract1279
-
PDF (Español)315
-
PDF Ingles (Español)231
How to Cite
Fiorucci, F. (2013). EDUCATIONAL FIELD UNDER PERONISM 1946-1955. Revista Historia de la Educación Latinoamericana, 14(18). https://doi.org/10.19053/01227238.1618
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).