The Diffuse Autonomy. The Rosario Highschool in the projects of the public university in the XIXth Colombian century

Authors

  • Julio Gaitán Bohórquez Gaitán Bohórquez Universidad del Rosario (Colombia) julio.gaitan@urosario.edu.co

DOI:

https://doi.org/10.19053/01227238.2469

Keywords:

Journal of the History of American Education, XIXth century universities, university autonomy, Republican educational institutions, Rosario High school Bogota.

Abstract

The article explores in normative primary sources the institutionally and the autonomy of Rosario High school in Bogotá during the 19th century, to show their relationship with the Republican State as well as the different moments that the process of the establishment of the new education system had to struggle with and which through various projects and models was attempted in the midst of a great economic and social contingencies.

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Author Biography

Julio Gaitán Bohórquez Gaitán Bohórquez, Universidad del Rosario (Colombia) julio.gaitan@urosario.edu.co

Abogado de la Universidad del Rosario, Magíster en Derecho Público de la Universidad Autónoma de Barcelona, Doctor en
Evolución de los sistemas jurídicos y nuevos derechos de la Universidad de Lecce (Italia). Director del Programa de Doctorado en
Derecho y Profesor del Área de Derecho Constitucional de la Facultad de Jurisprudencia de la Universidad del Rosario, en donde es titular de las cátedras de Historia del Derecho Colombiano y Derecho Constitucional Colombiano. Investigador invitado en el
Instituto Max Planck de Frankfurt (Alemania, 2002) y de la Universidad de California en Berkeley (2007). Profesor de Historia del Derecho en la Universidad Autónoma de Barcelona 2004-2005. Exmagistrado Auxiliar Corte Constitucional. Coordinó el Área de
Memoria Histórica del Centro Internacional para la Justicia transicional en Colombia. Trabaja temas de Cultura Jurídica, Historia del Derecho y Derecho Constitucional.

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Published

2014-04-15

How to Cite

Bohórquez, J. G. B. G. (2014). The Diffuse Autonomy. The Rosario Highschool in the projects of the public university in the XIXth Colombian century. Revista Historia De La Educación Latinoamericana, 15(21), 107–159. https://doi.org/10.19053/01227238.2469

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