UNIVERSITY EXTENSION AND POPULAR UNIVERSITIES: THE FREE EDUCATION MODEL AT THE UNIVERSIDAD POPULAR MEXICANA (1912-1920)
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1521Keywords:
popular university, university extension, model, free education, erudites.Abstract
The article results from a research on the university extension and the popular universities, seen as alternative models of education at the beginning of the XX century in Europe and America. The research focuses specifically on the Mexican Popular University (Universidad Popular Mexicana), whose educational model is intended to examine, reconstruct and compare with the others belonging to similar institutions of that time. It is to show that the application of the free model of education in those educational centers let the population, in general, have access to the higher education.
Downloads
Download data is not yet available.

Downloads
Published
2011-01-28
How to Cite
Torres Aguilar, M. (2011). UNIVERSITY EXTENSION AND POPULAR UNIVERSITIES: THE FREE EDUCATION MODEL AT THE UNIVERSIDAD POPULAR MEXICANA (1912-1920). Revista Historia De La Educación Latinoamericana, (12). https://doi.org/10.19053/01227238.1521
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).