OPENING NEW ACADEMIC AND SCIENTIFIC SPACES: THE FIRST FEMALE PROFESSORS AT UNIVERSIDAD PEDAGÓGICA Y TECNOLÓGICA DE COLOMBIA
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1532Keywords:
History, teachers, university, academic, to enter, profile.Abstract
In the fifties, female educator is the big absent agent from the Colombian university, where the full teaching faculty was made by merely male educators. It was precisely in the sixties when the first female professors started teaching at the Universidad Pedagógica y Tecnológica deColombia, and slowly the number of them increased in the seventies. This article analyses some aspects such as origin, family and studies that allow to know briefly something about the first women who joined the UPTC’s teaching faculty. It is worth to emphasize that professor María Teresa León Leal was the one who opened the academic and scientific space to women in this teaching cloister.
Downloads
Download data is not yet available.

Downloads
Published
2011-07-07
How to Cite
Hamòn Naranjo, A. H. (2011). OPENING NEW ACADEMIC AND SCIENTIFIC SPACES: THE FIRST FEMALE PROFESSORS AT UNIVERSIDAD PEDAGÓGICA Y TECNOLÓGICA DE COLOMBIA. Revista Historia De La Educación Latinoamericana, (13). https://doi.org/10.19053/01227238.1532
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).