THE USE OF CATECHISMS IN TEACHING CATHOLIC RELIGION IN THE NEW-GRANADINO PERIOD AND IN THE UNITED STATES OF COLOMBIA 1831-1886
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1585Keywords:
Journal of Latin American Education History, catechisms’, religious texts, religious teaching and catholic education.Abstract
This article is the result of a research on the project “ The teaching of Catholic Religion in in the XIX century in the Nueva Granada and in the United States of Colombia” . it offers a review, a description and analysis about the main cathecisms. Some of them were authorized by the President from the Sovereign State (Cundinamarca 1882), and others by the Archibishop from Santa Fe de Bogotá (Monsignor Manuel José Mosquera 1843), and after the Political Constitution of 1886 and the concordat of 1987, the Archibishop from Santa Fe de Bogotá Monsignor José Telesforo Paúl S.J. (1886) and Monsignor Bernardo Herrera (1896). The main objective of this study is pointing out the direct participation of priests from the Jesus Company ( The Jesuits), in the construction of a Catholic Educative Project of XIX century as well as the direction of seminario Colegio de San Bartolomé, schools owned by the authorship of main cathecisms, evangelization and the practice of being the Archibishops from Santa Fe de Bogotá.
Downloads

Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).