TEXTBOOKS AND PEDAGOGY IN THE BEGININGS OF THE XXTH CENTURY, IN COLOMBIA
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1590Keywords:
Journal of Latin American Education History, scholar texbooks, elementary school, educational policies.Abstract
In the first three decades of the 20th century, the school textbooks were in in order to promote political, ideological and pedagogic projects. On the elementary school texts of education of the language, particularly, the juridical regulations are investigated in all that it has to see with the educational normativity, the ideal ones, the principles, the methods and the practices of education. Likewise, the fights are recognized in the school texts concerning the ideologies that they support for the way in which it is necessary to train the citizens and in the guidelines to construct a type of Nation.
Downloads
Download data is not yet available.

Downloads
Published
2012-02-01
How to Cite
Carlos Arturo Londoño Ramos, D. L. T. C. (2012). TEXTBOOKS AND PEDAGOGY IN THE BEGININGS OF THE XXTH CENTURY, IN COLOMBIA. Revista Historia De La Educación Latinoamericana, (16), 255–278. https://doi.org/10.19053/01227238.1590
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).