Journal History of Latin American Education, leader in the historical–educational research eading educational research 1998-2013
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.2286Keywords:
History of Latin American Education Journal, education, history, SHELA, RUDECOLOMBIA.Abstract
The purpose of this paper is to take a stock and a foresight of the Journal History of Latin American Education, from the editorial work during its 15 years of existence, it has highlighted the conditions of production, distribution, reception and searching, from a thematic analysis in the Latin American dimension of this publication. In its quality of pioneering and the one in its genre, RHELA is a scientific publication and it is a way of expression of the Society of History of the Latin-American Education – SHELA of the Doctorate in Sciences of the Education and of the research teams History and Futurology of the Latin-American University – HISULA and The Enlightenment in Colonial America – ILAC. The magazine is directed to researchers in the field of the history of the Latin-American Education, to sociologists, educators, political experts, and professionals involved in the field of social sciences, humanities and education. It is managed to hold support to the academic researchers. It has presented academic research impact by being a means of consultation referenced. It catalogs in international Índex is Ranked in Publindex - Colciencias in category ‘B’ and is published in physical and electronic means RUDECOLOMBIA website.Downloads
References
FUENTES
Bello, Andrés, “Discurso de Don Andrés Bello en la instalación de la Universidad Chilena, el 17 de septiembre de 1843”, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No, 1. (1998).
Hostos, Eugenio María, “La educación de la mujer. 1881”, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No, 6. (2004): 251.
Moradielos, E. El oficio del historiador (Madrid: Siglo XXI de España, 1996).
Nieto Caballero, Agustín, “Principios de Escuela Nueva”, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 5 (2003): 139 – 143.
Olavide, Pablo, “Reforma del Plan de estudios, del 12 de febrero de 1768”, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 3 (2001): 175 – 230.
RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 1, (Tunja: 1998). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 2, (Tunja: 2000). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 3, (Tunja: 2001). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 4, (Tunja: 2002). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 5, (Tunja: 2003). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 6, (Tunja: 2004). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 7, (Tunja: 2005). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 8, (Tunja: 2006). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 9, (Tunja: 2007). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 10, (Tunja: 2008). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 11, (Tunja: 2008). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 12, (Tunja: 2009). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 13, (Tunja: 2009). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 14, (Tunja: 2010). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 15, (Tunja: 2010). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 16, (Tunja: 2011). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 17, (Tunja: 2011). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 18, (Tunja: 2012). RUDECOLOMBIA, UPTC, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 19, (Tunja: 2012). Sarmiento, Domingo, “La educación de la mujer. Discurso inaugural en el Colegio de Santa
Rosa de San Juan. 9 de julio de 1839”, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 2 (2000):139.
Soto Arango, Diana. “Editorial”, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 1. (1998).
Vasconcelos, José, “De Robinson a Odisea. 1955”, “Discurso en la Universidad. 1920”, y “Discurso pronunciado en el día del maestro. 1923”, Revista Historia de la Educación Latinoamericana, No. 7, (2005): 177.
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).