EDUCATION, TEACHERS IN RECENT TIMES. THREE RESEARCHES
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1574Keywords:
Research, Phenomenology, Witness, Education, Pedagogy, PoliticsAbstract
The set of reflections here presented answer to the efforts did during the development of three Education researches, Pedagogy and its practices during the last half-century and early twenty-first century. Researches were undertaken from an interpretive phenomenological approach, allowing to provide witnesses and informants of the first source on the subject under study. The methods used were interviews, Life History, Oral History and Stories. The historical sense was achieved in the research invited to think once again the development of Education in the times to come.
Downloads
Download data is not yet available.

Downloads
Published
2011-07-11
Metrics
Views/Downloads
-
Abstract807
-
PDF (Español)199
How to Cite
Viloria Asención, J G. (2011). EDUCATION, TEACHERS IN RECENT TIMES. THREE RESEARCHES. Revista Historia de la Educación Latinoamericana, (15). https://doi.org/10.19053/01227238.1574
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).