THE TEACHER OF THE MANUALS AND TEACHING COLLECTION OF THE CURRICULUM STRUCTURE AS SOURCES OF RESEARCH IN THE EDUACTION
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1587Keywords:
Journal of Latin American Education History, teaching of the history, teacher´s books, Primary school representation.Abstract
This article aims at presenting the results of a survey on the education of the history. We have the intention of showing the manual of the teacher and the currucular structures as sources of the educational research. The discussion is motivated on the idea of Brazil as a such, the manuals of the teacher and the curricular structures to bring representations brings over of the education. There is argued that the organizers of the paradigms of the speech on the education practices in the books of text and curriculum limits have made concrete the theoretical and methodological bases. This way, the article presents and analyzes some aspects of this type of printed school.Downloads
Download data is not yet available.

Downloads
Published
2012-02-01
Metrics
Views/Downloads
-
Abstract403
-
PDF (Español)9149
How to Cite
Luiz Paulilo, A. (2012). THE TEACHER OF THE MANUALS AND TEACHING COLLECTION OF THE CURRICULUM STRUCTURE AS SOURCES OF RESEARCH IN THE EDUACTION. Revista Historia de la Educación Latinoamericana, (16), 175–198. https://doi.org/10.19053/01227238.1587
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).