Dialogue Journals: A Pedagogical Strategy to Analyze Students‘ English Writing Development

Authors

  • Bertha Ramos Holguín Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
  • Erika Quintero Calderón
  • Nathalia Ximena Moreno Novoa

DOI:

https://doi.org/10.19053/2011835X.3077

Abstract

Abstract
This paper reports on the findings of a small - scale research project carried out in a
public school in Tunja, Boyacá, Colombia. It aims at analyzing how students’ English
writing was developed through dialogue journals. Data collection instruments
included students’ journals, interviews and teachers´ observation formats. Findings
revealed that students developed English writing by following models and using code
switching as a communicative strategy. 


Key words: Dialogue journals, writing, strategies

Resumen
Este documento reporta los resultados de un proyecto de investigación a menor
escala, llevado a cabo en un colegio público en Tunja, Boyacá, Colombia. Los
instrumentos que se utilizaron para recolectar información incluyeron diarios de
los estudiantes, una entrevista y formatos de observación. Los resultados mostraron
que la escritura en inglés de los estudiantes se desarrolló a través de seguir modelos y
utilizar el cambio de código como estrategia comunicativa.

Palabras clave: Diarios de dialogo, escritura, estrategias 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Bertha Ramos Holguín, Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia

Administrativo Profesional

Oficina Educación Virtual

Published

2014-11-25

How to Cite

Ramos Holguín, B., Quintero Calderón, E., & Moreno Novoa, N. X. (2014). Dialogue Journals: A Pedagogical Strategy to Analyze Students‘ English Writing Development. Enletawa Journal, (6). https://doi.org/10.19053/2011835X.3077

Issue

Section

Research Reports

Metrics

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>