KANT’S EDUCATIONAL-ILLUSTRATED PROJECT
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1542Keywords:
Education, Mechanical-Education, Moral-Education, Liberty, Phenomenological method.Abstract
The aim of this text commentary is both to analyze and organize the main pedagogic ideas that constitute Kant's educational project. The phenomenological method used by him, allows to find out his essential idea and of the human nature, and to examine how the author conceives it as well as to show the educational forms that make possible education in its two components (body and mind), and how they work together to shape the educationally illustrated project of this author. Finally, the article examines the past and current limits and limitations in this project.
Downloads
Download data is not yet available.

Downloads
Published
2011-07-07
Metrics
Views/Downloads
-
Abstract3384
-
PDF (Español)569
How to Cite
Lafuente Guantes, M I. (2011). KANT’S EDUCATIONAL-ILLUSTRATED PROJECT. Revista Historia de la Educación Latinoamericana, (13). https://doi.org/10.19053/01227238.1542
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).