Educación intercultural y formación del profesorado

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Autores

Maria Isabel Lafuente Guantes

Resumen

Este trabajo realiza una reflexión, desde la Filosofía de la Educación, sobre la situación de la educación intercultural en la sociedad global, entendiendo que ni la filosofía ni el filósofo están exentos de intereses, y de atender a los giros: cognoscitivo y lingüístico.  Se expone la situación actual de dicha forma de educación, y se enuncian y examinan los principios (diálogo crítico y sociedad de la cooperación), finalidades (construcción de identidad, construcción de racionalidad, construcción de personalidad), y acciones (prácticas sociales), esenciales para la formación del profesorado en esta modalidad educativa, así como la necesidad de incluir en ella la formación investigativa. 

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Contextualización: Idioma Maya Q’eqchi’

Contextualizador: Agustin Pelicó Pérez

Ministerio  de Educación de Guatemala

 

K’OSB’IL NA’LEB’

Li k’anjel li wan sa’ li perel hu a’in, naxtz’il rix chan ru wan ut chan ru nak’utman  li tzolok chirix  li k’iilawank sa’ li junjunq chi  nimla tzoleb’aal  ut sa’ li junjunq chi tenamit.  Ab’anan tento xnawb’al naq li naxtz’il rix li tzolok a’in, junelik naraj xnawb’al k’a’ru nak’ulman chirix li na’leb’ a’in, ut wan sa’ xb’een rilb’al ma us li k’iila paay chi na’leb’ ut li aatinob’aal li na’oksiman.

Sa’ li perel hu a’in, naxk’ut chiruheb’ li poyanam naq jwal us li tzolok chirix li k’iilawank, xb’aan naq sa’ li junjunq chi tenamit moko jun ta li aatinob’aal wan, k’iila paay b’an eb’ li aatinob’aal li na’oksiman naq na’uxq li sum’aatinak. Jo’kan naq joq’e na’uxman li aatinak aajel ru xtz’ilb’al rix li k’a’ru nayeeman sa’ li tzolok. Eb’ li tenq’ li nake’xk’e li najtil tenamit, aajel ru rilb’al chi us, xb’aan naq li xk’anjel a’an re xtenq’ankileb’ li poyanam re naq ink’a’ te’xmajewa rib’ ut  te’xloq’oni rib’.

 Li wan sa’ li perel hu a’in, taak’anjelak re xtenq’ankileb’ li ixq ut li winq li yookeb’ chi tzolok sa’ li nimla tzoleb’aal,  chi xtzolb’al li na’leb’ chi rix li k’iilawank ut aajel ru aj wi’  naq te’xtzol ut te’xkawresi rib’ chirix li tz’ilok-ix.

 

Eb’ li aatin tento xtzolb’al: li nab’aanuman sa’ li komonil; k’iila xpaayil xk’utb’al li tzolok; li tiikil wank, li k’iila xb’ehil k’utuk ut eb’ li loq’al.   

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