EDUCATION AND HUMAN DEVELOPMENT. A HUMAN EDUCATIONAL PURPOSE IN LATINAMERICA
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1569Keywords:
Human Nature, Spiritual Soul, Education, Development, Freedom, Art of Living and Civic Humanism.Abstract
The aim of this paper is to analyze the link between education and development starting from a critical vision of the anthropological approach which has been guiding education in Latin-America. As an alternative of the current way of approaching that relationship, we propose a humanistic vision of education which recognizes as primary premise the spiritual condition of human being, the understanding of freedom as liberation of oneself and human people’s capacity to leader their own life and help others to direct their lives according to a wise way of thinking and living thank to intellectual and moral virtues. Civic Humanism is the philosophical-political background of this humanistic education proposal.
Downloads
Download data is not yet available.

Downloads
Published
2011-07-11
How to Cite
Camilo Noguera Pardo, L. B. I. J. N. G. C. (2011). EDUCATION AND HUMAN DEVELOPMENT. A HUMAN EDUCATIONAL PURPOSE IN LATINAMERICA. Revista Historia De La Educación Latinoamericana, (15). https://doi.org/10.19053/01227238.1569
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).