Dialogue Journals: A Pedagogical Strategy to Analyze Students‘ English Writing Development

Contenido principal del artículo

Autores

Bertha Ramos Holguín
Erika Quintero Calderón
Nathalia Ximena Moreno Novoa

Resumen

Abstract
This paper reports on the findings of a small - scale research project carried out in a
public school in Tunja, Boyacá, Colombia. It aims at analyzing how students’ English
writing was developed through dialogue journals. Data collection instruments
included students’ journals, interviews and teachers´ observation formats. Findings
revealed that students developed English writing by following models and using code
switching as a communicative strategy. 


Key words: Dialogue journals, writing, strategies

Resumen
Este documento reporta los resultados de un proyecto de investigación a menor
escala, llevado a cabo en un colegio público en Tunja, Boyacá, Colombia. Los
instrumentos que se utilizaron para recolectar información incluyeron diarios de
los estudiantes, una entrevista y formatos de observación. Los resultados mostraron
que la escritura en inglés de los estudiantes se desarrolló a través de seguir modelos y
utilizar el cambio de código como estrategia comunicativa.

Palabras clave: Diarios de dialogo, escritura, estrategias 

Detalles del artículo

Licencia


Descargas

La descarga de datos todavía no está disponible.