THE AMERICAN INTERNATIONAL TEACHING: EDUCATIONAL PROPOSALS AND POLITICAL TENSIONS
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1604Keywords:
Journal of Latin American Education History political and educational conferences, teacher organizations, syndicalisms, social education, education proletarian.Abstract
During the 1920s, raised numerous educational proposals that sought to radically change the traditional teaching. Between them these those receiving the impact of the Russian revolution, either to follow the path set by a new proletarian education or to question the need for an education that would seek social change. To carry out the desired change was necessary to create regional organizations and international teachers, who at various educational conferences and presented their proposals faced a series of political battles that belie the tensions of the educational field.JEL Classification
ArrayDownloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2012-05-25
How to Cite
Pita González, A. (2012). THE AMERICAN INTERNATIONAL TEACHING: EDUCATIONAL PROPOSALS AND POLITICAL TENSIONS. Revista Historia De La Educación Latinoamericana, 13(17). https://doi.org/10.19053/01227238.1604
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).