AN INTERPRETIVE METHODOLOGY FOR THE STUDY OF THE SOCIAL MOVEMENTS. BOUNDERIES AND CULTURE. A VISION FROM MEXICO
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1507Keywords:
Authoritarism, social movements, ideology, culture, democracy.Abstract
The relation among political and intellectual system and the academic debate had a very narrow link in Mexico, so much that it was determining the debate on the “hegemonic” theories to be used in the academic environment of the country. This is why when the force of the political authoritarian models becomes exhausted, the academic relations are modified and there is the open possibility of incorporating new theories to explain the social process.
Downloads
Download data is not yet available.

Downloads
Published
2012-05-28
How to Cite
Villafuerte Valdés, L. F. (2012). AN INTERPRETIVE METHODOLOGY FOR THE STUDY OF THE SOCIAL MOVEMENTS. BOUNDERIES AND CULTURE. A VISION FROM MEXICO. Revista Historia De La Educación Latinoamericana, (11), 225–246. https://doi.org/10.19053/01227238.1507
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).