ELEMENTARY EDUCATION AT THE DAWN OF THE INDEPENDENCE WITHIN AN IBEROAMERICAN CONTEXT
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1553Keywords:
Education, First Letters, Chiapas, Colonial Regime, Independence.Abstract
The article is the result of an investigation into the teaching of the first letters in Chiapas, in the aftermath of the colony and during the revolution of independence. The work contextualizes and examines the educational discourse of colonial regime, and compares it to similar efforts that took place in Spain and other countries in Latin America. Of the sources consulted, it concludes that they failed the efforts made by the Spanish Crown in teaching first letters addressed to the population in general.
JEL Classification
ArrayDownloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2011-07-07
How to Cite
Torres Aguilar, M. (2011). ELEMENTARY EDUCATION AT THE DAWN OF THE INDEPENDENCE WITHIN AN IBEROAMERICAN CONTEXT. Revista Historia De La Educación Latinoamericana, (14). https://doi.org/10.19053/01227238.1553
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).