Normal Schools in Latin America
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.14517Keywords:
Education, Latin America, Normal SchoolsAbstract
The present edition of Rhela, aimed at the debate on the diverse perspectives of the Normal School in Latin America, presents a dossier of eight (06) articles on the subject, most of which are oriented to a history of the present time, with the exception of one article that reflects the history of a Normal Institution between the XIX and XX centuries. The remaining six (6) final articles deal with various aspects of the history of education in the continent. This issue includes reflections from Brazil, Colombia, Spain, Guatemala, Mexico and the Dominican Republic.
The editorial staff of the Journal Historia de la Educación Latinoamericana, has given us the opportunity to begin this turn of current studies on the Normales inviting us to coordinate this dossier on the subject, to whom we thank in a different way for the opportunity. We invite readers to read the corpus of articles that make up this issue of Rhela.
Downloads
Downloads
Published
-
Abstract499
-
PDF (Español)105
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 REVISTA HISTORIA DE LA EDUCACIÓN LATINOAMERICANA

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).