GREAT DEALS: PATRONAGE, CORRUPTION AND SOCIAL MOBILITY IN THE REVOLUTIONARY RUSSIA
Keywords:
Russian Revolution, Communist Party, Corruption, Social Mobility.Abstract
A clandestine network that connected the revolutionary community, the Soviet economic structure, the Communist party and the right hand of the Party, the Cheka, may have been responsible for social mobility of a corrupt group. More importantly, this partnership of «dirty» partners was also responsible to protect one another, achieving perpetuate a system of corruption for a long time. There is no doubt that this random selection of records could serve only as an example of a situation and not as a definitive picture regarding the economic, political or social aspects these associations played in Soviet society, government and industry at the time. However, taking into consideration the fact that this study included only four out of more than a thousand files available in the archive of the League of former political prisoners, it is difficult to imagine that the phenomenon of corruption could be explained, like the tricks of a few people in their desire to survive the subhuman conditions unleashed because of the Russian Revolution.
Downloads

Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).