The Processes of English Teacher Training in the Global Context
DOI:
https://doi.org/10.19053/0121053X.n33.2019.7217Keywords:
training process, teacher, globalizationAbstract
The article presents a discussion about the training process expected to be received by the future English teacher, from the perspective of the globalization, showing the demands and challenges imposed by this new condition. It shows an outline about the pedagogical implications of this event and the theoretical references that support the relationship between globalization, the characterization of this new teacher and the demands imposed by this condition, to his/her training process. The methodological process is based on the theoretical reflection of these considerations. As a result, it raises some guidelines to be taken into account in the process of training an English teacher in the global contextDownloads
References
Biggs, J. (2006). Calidad de Aprendizaje Universitario. Madrid: Narcea.
Brunner, José (2001). Perspectivas desde el siglo XXI, Perspectivas (Universidad de Chile), vol. 4, No. 2, pp. 203–211.
Castro, P.; Méndez, M.; Sercu, L., (2003). La cultura en el aula de lenguas extranjeras: análisis de las percepciones de los profesores de secundaria respecto a los objetivos y las actividades de aprendizaje cultural. Disponible en http://sedll.org/es/admin/uploads/congresos/15/act/131/Castro_Prieto.pdf: Acceso el: 16 nov. 2012. [ Links ]
Cabero, Julio (2004). Nuevas tecnologías en la práctica educativa. Granada: Arial.
Fernández Pérez, l. A. (2003). El docente universitario. Retos y perspectivas en los inicios del siglo XXI. Congreso Internacional de Investigación Educativa IlMEC-INIE 25 años en Pro de la Educación. Disponible en: http://www.inie.ucr.ac.cr/congreso/memoria/archivos/ponencias/jorgefernandez2.pdf
Hallak, J. (2008) Globalización, Derechos Humanos y Educación. Instituto Internancional de Planeamiento de la Educación/ UNESCO, Paris. Estoolmo, Suecia.
Kumaravadivelu, B. (2006). Understanding Language Teaching – From Method to Postmethod. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond Methods: Macrostrategies for Language Teaching. New Haven: Yale University press.
León, G. (2004). La educación en el contexto de la globalización. Revista Historia de la Educación Latinoamericana, 6
Peña, J. (2003). Desarrollo profesional del docente universitario. Monografías Virtuales. Ciudadanía, Democracia y Valores en Sociedades Plurales, 3, octubre noviembre. Recuperado de http://www.oei.es/valores2/monografias/monografia03/reflexion03.htm.
Sánchez, J. (s. f.). El desarrollo profesional del docente universitario. Recuperado de http://www.udual.org/CIDU/Revista/22/DesarrolloProfesional.htm.
Vélez, L. (2011). La educación inclusiva en los programas de formación inicial de docentes. Proyecto de investigación doctoral. Doctorado Interinstitucional en Educación. Bogotá: Universidad Pedagógica Nacional.
Zabalza, M. A. (2004). A Didáctica Universitaria. Un espazo disciplinar para o estudo e mellora da nosa docencia. Santiago de Compostela: Universidad de Santiago de Compostela.