BALTASAR DE LOS REYES MARRERO (1752-1809): FIRST PROFESSOR OF THE MODERN PHYSICS TEACHING AT CARACAS UNIVERSITY (LAST DECADES OF THE 18TH CENTURY). AN EDUCATION HISTORY CONNECTED BETWEEN COLOMBIA AND VENEZUELA
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1538Keywords:
paradigm, educational mentality, university history.Abstract
This is the result from a study about The Caracas’s University history, analyzing Pbro Dr. Baltasar de los Reyes Marrero’s case, who was a Philosophy Professor in 1788-1789. It also shows the crisis of paradigms, featured by the Scholastic and decaying Thomism, and the emergent paradigm of the scientific method found inNewton’s Physics. At the same, it makes comparative analysis with the illustrated mentality ofNew Granada.
Downloads
Download data is not yet available.

Downloads
Published
2011-07-07
How to Cite
Mora García, J. P. (2011). BALTASAR DE LOS REYES MARRERO (1752-1809): FIRST PROFESSOR OF THE MODERN PHYSICS TEACHING AT CARACAS UNIVERSITY (LAST DECADES OF THE 18TH CENTURY). AN EDUCATION HISTORY CONNECTED BETWEEN COLOMBIA AND VENEZUELA. Revista Historia De La Educación Latinoamericana, (13). https://doi.org/10.19053/01227238.1538
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).