JESUITS PROFESSORS’ PROTAGONISM WITH THEIR EDUCATIONAL PROPOSAL CARRIED OUT AT CORDOBA DEL TUCUMAN UNIVERSITY IN THE 17 TH CENTURY
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1540Keywords:
Jesuits, Universidad de Córdoba, Professors, teaching, catechizing.Abstract
In this article, the performance of the first Jesuits professors of the Universidad de Córdoba del Tucumán during 17th century is rescued, inasmuch as, they with their ideals, utopias, academic ordering and ways to transmit their knowledge, were fundamental protagonists in the educational process of American youth. Trough their chairs, they dictated, they fulfilled the mandate of the Ratio and thought, and the values of the Order that became an alive example of that pedagogy that they tried to form men in science and religion.
Downloads
Download data is not yet available.

Downloads
Published
2011-07-07
How to Cite
Vera de Flachs, M. C. (2011). JESUITS PROFESSORS’ PROTAGONISM WITH THEIR EDUCATIONAL PROPOSAL CARRIED OUT AT CORDOBA DEL TUCUMAN UNIVERSITY IN THE 17 TH CENTURY. Revista Historia De La Educación Latinoamericana, (13). https://doi.org/10.19053/01227238.1540
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).