Emociones en la educación en Colombia, algunas reflexiones Lucia Herrera, Rafael Enrique Buitrago 9-22 Abstract 2475 PDF (Español) 2018 HTML (Español) 126 EPUB (Español) 91 XML (Español) 105 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)
Emotional learning for developing emotional skills in children and adolescents Núria Pérez, Gemma Filella 23-44 Abstract 26341 PDF (Español) 17611 HTML (Español) 632 EPUB (Español) 116 XML (Español) 302 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)
Emotional quotient in children and adolescents from Boyacá, Colombia: a comparative study Rafael Enrique Buitrago, Lucía Herrera, Ruth Nayibe Cárdenas 45-68 Abstract 3237 PDF (Español) 1899 HTML (Español) 83 EPUB (Español) 92 XML (Español) 187 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)
A friend is a treasure: emotional intelligence, workplace social support and teacher engagement Natalio Extremera, Segio Mérida-López, Nicolás Sánchez-Álvarez, Cirenia Quintana-Orts, Lourdes Rey 69-92 Abstract 2056 PDF (Español) 1357 HTML (Español) 52 EPUB (Español) 96 XML (Español) 16 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)
Values and social-emotional competencies training for teachers after a decade of innovation Raquel Palomera, Elena Briones, Alicia Gómez-Linares 93-117 Abstract 2646 PDF (Español) 1477 HTML (Español) 64 EPUB (Español) 84 XML (Español) 59 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)
Teachers’ emotional training and management of their classroom atmosphere Amelia Barrientos, Roberto Sánchez, Amaya Arigita 119-141 Abstract 2683 PDF (Español) 1736 HTML (Español) 36 EPUB (Español) 78 XML (Español) 198 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)
Assertive communication in teachers: diagnosis and educational proposal Dora Cristina Cañas, Jacqueline Hernández 143-165 Abstract 9714 PDF (Español) 5176 HTML (Español) 397 EPUB (Español) 94 XML (Español) 1008 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)
Teachers’ socio-emotional skills: tools for peace in school Adriana Marien Gutiérrez-Torres, Sandra Jackeline Buitrago-Velandia 167-192 Abstract 27841 PDF (Español) 12620 HTML (Español) 662 EPUB (Español) 192 XML (Español) 1783 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)
The teaching process through the eyes of teachers’ emotions John Fredy Henao, Andrés Elías Marín 193-215 Abstract 1040 PDF (Español) 639 HTML (Español) 68 EPUB (Español) 35 XML (Español) 124 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)
Initial teacher training at a Chilean university: studying the emotional field Laura Sánchez 217-242 Abstract 1175 PDF (Español) 782 HTML (Español) 83 EPUB (Español) 68 XML (Español) 10 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)
Socio-emotional skills of teachers in training and graduates of education programs María Alexandra Rendón 243-270 Abstract 2546 PDF (Español) 1707 HTML (Español) 243 EPUB (Español) 84 XML (Español) 331 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)
The ups and downs of emotional intelligence enlighten utopia Luis Rodolfo Ibarra 271-295 Abstract 846 PDF (Español) 634 HTML (Español) 28 EPUB (Español) 72 XML (Español) 92 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)
Emotions in physical education from the constructivist perspective: analysis of the curriculums of Spain and Chile Felipe Nicolás Mujica, Nelly del Carmen Orellana 297-319 Abstract 2470 PDF (Español) 1367 HTML (Español) 83 EPUB (Español) 77 XML (Español) 131 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)
Young pregnant women from the perspective of three school physical education teachers Jhon Carlos Cortés, Ita Del pilar Perea 321-339 Abstract 506 PDF (Español) 347 HTML (Español) 26 EPUB (Español) 58 XML (Español) 41 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)
High school and higher education in Colombia seen from the Saber tests perspective Mayerlin Castro, Jorge Vicente Ruíz 341-366 Abstract 947 PDF (Español) 628 HTML (Español) 108 EPUB (Español) 74 XML (Español) 83 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)
The influence of coordination on the attention stability of children with different nervous system typologie Georgiy Georgievich Polevoy 367-386 Abstract 480 PDF (Español) 319 HTML (Español) 27 EPUB (Español) 86 XML (Español) 8 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)
La escuela como práctica y tecnología de la pertenencia al mundo Jan Masschelein 387-399 Abstract 1137 PDF (Español) 773 HTML (Español) 65 EPUB (Español) 87 XML (Español) 5 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)