PROFESSOR GERMÁN ARCINIEGAS Educator, essayist, culture researcher and ideologist of the student movements in Colombia
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1497Keywords:
Latin America, identity, authenticity, integration, independence, AmericanhoodAbstract
This research work is a study of Professor Germán Arciniegas and his thought, Founder of the Federation of Students of Colombia, who began the student movement in the 20s decade in the XX century. It stands out his activity as a student, diplomat, political, Secretary of Education, university professor, journalist and academic of Languages and History. He´s an essayist of great ideas, author of numerous works and articles that study the identity of Latin America and its relationship with the world.
JEL Classification
ArrayDownloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2012-05-28
How to Cite
Ocampo Lopez, J. (2012). PROFESSOR GERMÁN ARCINIEGAS Educator, essayist, culture researcher and ideologist of the student movements in Colombia. Revista Historia De La Educación Latinoamericana, (11), 13–58. https://doi.org/10.19053/01227238.1497
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).