PROFESSOR JOSÉ FÉLIX DE RESTREPO EDUCATOR OF COLOMBIA´S INDEPENDENCE GENERATION
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1548Keywords:
Revolution, Independence, Education Reform, Elementary Education, Universities Officers, Slavery, Manumission.Abstract
This research work is a study on the life and the educational thoughts of Dr. José Félix of Restrepo, the Teacher of the generation of the independence of Colombia who from Popayan, Antioquia and Bogota formed a great many politicians of the first Grenadian Republic and Great Colombia (Gran Colombia). His educational philosophy and his ideas about primary, secondary and university educations were the structural bases that organised and strengthened education in Colombia. Similarly, we emphasize his relentless struggle for the enfranchisement of the slaves.
Downloads
Download data is not yet available.

Downloads
Published
2011-07-07
Metrics
Views/Downloads
-
Abstract1161
-
PDF (Español)382
How to Cite
Ocampo López, J. (2011). PROFESSOR JOSÉ FÉLIX DE RESTREPO EDUCATOR OF COLOMBIA´S INDEPENDENCE GENERATION. Revista Historia de la Educación Latinoamericana, (14). https://doi.org/10.19053/01227238.1548
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).