Filosofía para niños, ciudadanía y experiencia filosófica Oscar Pulido-Cortés 9-17 Abstract 2197 PDF (Español) 1470 XML (Español) 51 HTML (Español) 61 EPUB (Español) 71 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Can philosophy be incorporated in Caxias? and the voices of children from the periphery Vanise Cássia Araújo Dutra Gomes 19-37 Abstract 669 PDF (Português (Brasil)) 391 XML (Español) 4 HTML (Español) 15 EPUB (Español) 72 PDF (Português (Brasil)) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
What does it mean to learn? Asking questions, thinking, learning from the point of view of philosophy for children Pablo Flores 39-59 Abstract 3024 PDF (Español) 1262 XML (Español) 728 HTML (Español) 56 EPUB (Español) 56 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
To philosophize by dreaming, to dream by philosophizing: an encounter of children Edna Olimpia da Cunha; Waldênia Leão de Carvalho 61-75 Abstract 699 PDF (Português (Brasil)) 374 XML (Español) 10 HTML (Español) 17 EPUB (Español) 110 PDF (Português (Brasil)) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
The role of inquiry community in school public space Carlos Espinoza-Díaz, Carolina Arredondo-Ramírez 77-96 Abstract 1586 PDF (Español) 730 XML (Español) 95 HTML (Español) 23 EPUB (Español) 73 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
On childhood and philosophy: suspension, profanation, and attention in training experience Alice Pessanha Souza de Oliveira, Juliana Braga Teperino, Luiz Fernando Sales 97-115 Abstract 907 PDF (Português (Brasil)) 416 XML (Español) 3 HTML (Español) 34 EPUB (Español) 82 PDF (Português (Brasil)) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
So-called autistic children in school: repercussions of research in the master in teaching Maria Goretti Andrade Rodrigues, Renata Domingues Gonçalves Caveari de Sousa, Thamyres Bandoli Tavares Vargas 117-138 Abstract 700 PDF (Português (Brasil)) 641 XML (Español) 5 HTML (Español) 21 EPUB (Español) 66 PDF (Português (Brasil)) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Resilience in children and multidimensional thinking as a social transforming factor Sandra Milena Alvarán-López, Cindy Tatiana Carrero-Torres, Héctor Rafael Castellanos-Triviño, Heidy Yohanna Pinilla-López 139-156 Abstract 2080 PDF (Español) 1170 XML (Español) 145 HTML (Español) 44 EPUB (Español) 88 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Landless children and child mobilizations in Brazil Márcia Mara Ramos, Ligia Leão de Aquino 157-176 Abstract 785 PDF (Português (Brasil)) 459 XML (Español) 4 HTML (Español) 27 EPUB (Español) 98 PDF (Português (Brasil)) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Displacements and philosophy: a study on movement and space perceptions involving children Carolina Miguel dos Santos Barreiros, Mateus Humberto, Simone Berle 177-197 Abstract 778 PDF (Português (Brasil)) 536 XML (Español) 4 HTML (Español) 23 EPUB (Español) 150 PDF (Português (Brasil)) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Philosophy and citizenship: between affirmation and training Maximiliano Durán, Fabiana Fernandes Ribeiro Martins 199-214 Abstract 4524 PDF (Español) 997 XML (Español) 3319 HTML (Español) 22 EPUB (Español) 91 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
A dialogue in support of social justice Daniel John Anderson, Susan T. Gardner 215-233 Abstract 706 PDF 501 XML (Español) 2 HTML (Español) 29 EPUB (Español) 62 PDF XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Technological surveillance: Arkangel in frames Juan Guillermo Díaz-Bernal 235-252 Abstract 854 PDF (Español) 664 XML (Español) 472 HTML (Español) 15 EPUB (Español) 84 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Dialogic listening: how music may help us become better philosophers Pablo Muruzabal-Lamberti 253-272 Abstract 681 PDF 446 XML (Español) 5 HTML (Español) 21 EPUB (Español) 63 PDF XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
The new Socrates: parrhesia and epimeleia heautou based on the position of rappers Lara Sayão 273-292 Abstract 741 PDF (Português (Brasil)) 353 XML (Español) 3 HTML (Español) 20 EPUB (Español) 90 PDF (Português (Brasil)) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Understanding community actions in environmental education in Chiquinquirá, Boyacá Deisy Figueroa-Vargas, Luz Elena García-García 293-314 Abstract 1419 PDF (Español) 811 XML (Español) 115 HTML (Español) 73 EPUB (Español) 58 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)