Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

A model of bussiness research skill s from university, company and state in colombia

Abstract

The article aims to provide a model of research skills for companies (business people and professionals) in the relationship University, COMPANY and State (UCS) in Colombia. The triad’s performance requires an in-depth analysis of the link of business sector to research bodies. Systemic analysis helps to establish the organic composition of each actor in the relationship. It is necessary to expand the analysis about how actors perceive UCS relationship, evaluate the potential role of companies in the performance of the triad, and propose a model of business research skills. Each actor must deepen knowledge and integrate the role of research on that agreement.

Keywords

model of research skills, professional training for business, business research and development, relationship university, company and state.

PDF (Español) HTML (Español)

References

  • ALMA MATER. (2010). 'Seminario: Desafíos y tendencias de la formación de posgrado en América Latina y el mundo'. Revista mensual [(593) 1-48] Medellín: Universidad de Antioquia, Medellín.
  • ALMA MATER. (2010). 'CUUE y Tecnnova, tejido de confianza intersectorial para la innovación y el desarrollo tecnológico'. Alma Mater [(592) 30 -31] s.v. Gestión Tecnológica.
  • Alviar, R. M. (2011). 'Ser competitivo es disponer de un sistema educativo de excelencia académica'. Alma Mater [(596) 12 -13] s.v. Opinión. Medellín: Universidad de Antioquia.
  • CASTAÑEDA, M. G. J. & CASTAÑEDA, M. R. M. (2007). 'Gerencia de Investigación: Criterios gerenciales aplicados a la investigación'. Revista de Ciencias Humanas [2 (6) 18-47]. Maracaibo: Fundación Miguel de Unamuno, ORBIS,
  • CHANG, C. H. G. (2010). 'El modelo de la triple hélice como un medio para la vinculación entre la universidad y empresa'. Revista Nacional de Administración [1 (1) 85-94]. Escuela de Ciencias de la Administración Universidad Estatal a Distancia.
  • Darceles, T. M. (2007). 'Trabajador del conocimiento y el salto a la innovación'. Revista EAN [(61) 31-38].
  • DÁVILA, A. (2008). '¿Cómo se investiga? IESE Business School. Revista de Antiguos Alumnos del IEEM [61-69].
  • ETZKOWITZ, H (2002). 'The Triple Helix of University - Industry – Government Implications for Policy and Evaluation Science Policy'. Institute Working paper [1-18]. Recuperado el 24 de mayo de 2014 de www.sister.nu Stockholm: Institutet för studier av utbildning och forskning Drottning Kristinas väg.
  • ETZKOWITZ , H. & LEYDESDORFF, L. (1996). 'Emergence of a Triple Helix of University-Industry-Government'. Relations science and Public Policy [(23) 279-286].
  • ETZKOWITZ , H. & LEYDESDORFF, L. (1998). 'The Endless Transition: A Triple Helix of University-Industry-Government Relations'. Minerva [(36) 203-220] .
  • https://doi.org/10.1023/A:1004348123030
  • ETZKOWITZ , H. & LEYDESDORFF, L. (2000). 'The dynamics of innovation: from National sistemas and "Mode2" to a Triple Helix of university-industry-government relations.' Research Policy [29 (2) 109-123].
  • https://doi.org/10.1016/S0048-7333(99)00055-4
  • Garenheimer, R. (2006). 'Encuentro entre el Comité Universidad – Empresa – Estado y los rectores de las universidades colombianas con acreditación institucional de calidad. Ministerio de Educación Nacional'. Revista Universidad, Empresa y Estado.
  • GIBBONS, M. (1998). Pertinencia de la educación superior en el siglo XXI. [Documento presentado como una contribución a la Conferencia Mundial sobre la Educación Superior de la UNESCO, en 1998]. Recuperado el 21 de noviembre de 2006 de http://www.humanas
  • Gibbons, M.; Limoges, C.; Nowotny, H.; Schwartzman, S.; Scott, P. & Trow, M. (1994). The New Production of Knowledge: Science and Research in Contemporary Societies. Londres: Sage.

Downloads

Download data is not yet available.