The case study method in the teaching of the natural sciences Inés Andrea Sanabria-Totaitive, Angie Viviana Arango-Martínez e11426 Abstract 5120 PDF (Español) 2473 XML (Español) 158 HTML (Español) 99 EPUB (Español) 72 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Evaluation of professional co-teaching practices Carlos Roberto Arriagada, Natalie Gislaine Venegas, Oscar Ovidio Calzadilla-Pérez e10795 Abstract 1090 PDF (Español) 724 XML (Español) 1 HTML (Español) 78 EPUB (Español) 80 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Problem-based learning: a proposal for teacher qualification Rubinsten Hernández, Sandra Maritza Moreno e11174 Abstract 1773 PDF (Español) 1331 XML (Español) 7 HTML (Español) 51 EPUB (Español) 69 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
The biology teacher’s professional knowledge on the teaching of evolution Roger Steve Guerrero, Guillermo Fonseca-Amaya e11462 Abstract 784 PDF (Español) 417 XML (Español) 74 HTML (Español) 89 EPUB (Español) 61 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Science education from different cultural and environmental contexts: didactic contributions to the curriculum Sandra Elvira Ruiz e11101 Abstract 541 PDF (Español) 191 XML (Español) 0 HTML (Español) 36 EPUB (Español) 77 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Peacebuilding in rural schools from the Philosophy and Childhood perspective: discourses and practices Paola Andrea Lara , Oscar Pulido-Cortés e13145 Abstract 810 PDF (Español) 723 HTML (Español) 104 EPUB (Español) 42 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Didactic intervention for the extraction and quantification of steroids in urine Diego Hernando Angulo, Jaime Augusto Casas, Edna Carolina Cipagauta, David Eduardo Aparicio e11215 Abstract 442 PDF (Español) 329 XML (Español) 25 HTML (Español) 115 EPUB (Español) 62 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Feed and neurodegenerative diseases: a socio-scientific issue for developing argumentative skills María José Cortés, Rodrigo Rodríguez e11452 Abstract 633 PDF (Español) 436 XML (Español) 57 HTML (Español) 353 EPUB (Español) 55 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Identification of ancestral knowledge in the Emberá Katío ethnic group on environmental care Elizabeth Cantero, Elías Enrique Hernández e11436 Abstract 1707 PDF (Español) 753 XML (Español) 13 HTML (Español) 824 EPUB (Español) 55 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Research and study paths in physics and mathematics in secondary schools María Paz Gazzola, María Rita Otero, Viviana Carolina Llanos e11151 Abstract 428 PDF (Español) 342 XML (Español) 17 HTML (Español) 73 EPUB (Español) 49 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Socio-environmental issues as a curricular articulator in science teachers’ training: an approach to a state of the art Esperanza Sepúlveda, William Manuel Mora e12648 Abstract 451 PDF (Español) 371 XML (Español) 17 HTML (Español) 47 EPUB (Español) 56 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Interpretative repertoires in environmental education of schoolteachers in the Pisba páramo Walter Pérez, Nancy Paola Montañez, Juan Camilo González e11393 Abstract 658 PDF (Español) 411 XML (Español) 9 HTML (Español) 74 EPUB (Español) 35 PDF (Español) XML (Español) HTML (Español) EPUB (Español)
Method for the assessment of computational thinking and code literacy Walkiria Helena Cordenonzi, José Claudio Del Pino e11750 Abstract 1237 PDF (Español) 684 HTML (Español) 222 EPUB (Español) 53 XML (Español) 41 PDF (Español) HTML (Español) EPUB (Español) XML (Español)