THE DOCTORATES IN COLOMBIA. Legislation, dayliness and construction of identities
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1520Keywords:
superior education, programs of Doctorate, University Autonomy, Nets of Posgrado, Reformations, University Legislation, Globalization.Abstract
Doctorates in Colombia intending research development are of recent creation mostly at the end of the XX century. These have been originated on account of both the university conception change and the knowledge globalization. In Colombia, Doctorates present an exuberant legislation in the XXI century, which is away from the educational reality that is not able to be transformed. As a matter of fact, Doctorates in education have been created with the organizational peculiarity of academic Nets. In the case of RUDECOLOMBIA, since the identity construction of the Net, it is projected with educational regional development objectives and with projects og nation construction.Downloads
Download data is not yet available.

Downloads
Published
2011-01-28
How to Cite
Soto Arango, D. E. (2011). THE DOCTORATES IN COLOMBIA. Legislation, dayliness and construction of identities. Revista Historia De La Educación Latinoamericana, (12). https://doi.org/10.19053/01227238.1520
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).