THE LATIN AMERICAN UNIVERSITY PROFESSOR: TOWARDS AN ETHICAL, SCIENTIFIC AND SOCIAL RESPOSIBILITY
DOI:
https://doi.org/10.19053/01227238.1539Keywords:
professor, university, Latin America, ethicsAbstract
The topic of “ ethical- Scientific- social responsibility” of a university professor in Latin America is introduced from the question whether the Latin America university has trained and is actually training its teaching faculty with professional capacity to lead the educational and cultural transformation, the social, technological and scientific changes, all of them seen from ethics, solidarity, tolerance, and inclusion in the ever-changing “knowledge societies” of the 21th century. Both mission and vision of the 21th centuryLatin Americauniversity are co-related to the university professor’s profile.
Downloads
Download data is not yet available.

Downloads
Published
2011-07-07
Metrics
Views/Downloads
-
Abstract1249
-
PDF (Español)336
How to Cite
Soto Arango, D E. (2011). THE LATIN AMERICAN UNIVERSITY PROFESSOR: TOWARDS AN ETHICAL, SCIENTIFIC AND SOCIAL RESPOSIBILITY. Revista Historia de la Educación Latinoamericana, (13). https://doi.org/10.19053/01227238.1539
Issue
Section
ARTICULOS
License
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).