El currículo, una oportunidad de participación en la construcción pedagógica Elsa Georgina Aponte Sierra 9 - 14 Abstract 742 PDF (Español) 489 PDF (Español)
Difficult relationships: critical pedagogies and curriculum María Verónica Di Caudo Villoslada 15 - 39 Abstract 1538 PDF (Español) 753 PDF (Español)
curricular innovation in the university María Mercedes Callejas Restrepo, Leonor Gómez Gómez, Martha Cecilia Gutiérrez, Alberto Pardo Novoa 41 - 61 Abstract 798 PDF (Español) 528 PDF (Español)
Traces, resonances and lessons of the pedagogical movement in Colombia Álvaro Acevedo Tarazona 63 - 85 Abstract 1238 PDF (Español) 1063 PDF (Español)
To register emotions at school, a social and educational need Rafael Enrique Buitrago Bonilla, Lucía Herrera Torres 87 - 108 Abstract 3084 PDF (Español) 2013 PDF (Español)
Researching attitudes in school training abstract Julio Fernando Acosta Muñoz 109 - 133 Abstract 2118 PDF (Español) 768 PDF (Español)
Studies of the imaginary: origins and paths Patricia Pérez Morales 135 - 156 Abstract 683 PDF (Español) 401 PDF (Español)
Critical analysis of the pedagogical practice of the teachers trainnees Mónica Ruiz Quiroga, Cristian Camilo Ortiz Castiblanco, Jhider Soler Mejía 157 - 171 Abstract 2574 PDF (Español) 1021 PDF (Español)
A look at the radio show “ondas” in san andres island: pedagogical and social contributions Paula Andrea Duarte Torres, Jenifer C Hernández Vásquez, Jairo Humberto Medina 173 - 200 Abstract 536 PDF (Español) 490 PDF (Español)
Political training in and from the school. contributions to build the relationship children – school – politics Yenny Tatiana Avellaneda Avellaneda 201 - 223 Abstract 2009 PDF (Español) 875 PDF (Español)
Subject and text production in virtual campus Diana Mireya Cuéllar Sánchez, Alfonso Alberto Angarita Buitrago 225 - 241 Abstract 973 PDF (Español) 416 PDF (Español)
“Grammar-translation” method, a linguistic historic err or of perspective: origins, dynamics and inconsistencies Camilo Andrés Bonilla Carvajal 243 - 263 Abstract 7711 PDF (Español) 2015 PDF (Español)
Powerpoint and the development of student’s lateral thinking Luz Myrian Muñoz Sierra 265 - 290 Abstract 1180 PDF (Español) 697 PDF (Español)
Sobre algunas ‘d’ en didáctica de la matemática: designación, denotación, denominación, definición, demostración. Reflexiones matemáticas y didácticas que pueden conducir lejos Bruno D’Amore, Martha Isabel Fandiño Pinilla 291 - 309 Abstract 1791 PDF (Español) 409 PDF (Español)